niedziela, 28 kwietnia 2024

Warto przeczytać

Nowe otwarcie, nie-nowej firmy

Nie musisz szokować nowymi produktami czy usługami, aby przypomnieć o sobie klientom i pozyskać nowych. Nie musisz też zamykać swojej działalności i tworzyć nowej. Przydatny jest za to rebranding. Ten złożony proces pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji.


Rebranding marki - co to jest?

Rebranding to mówiąc wprost całkowita metamorfoza marki. Zmiany następują na wielu polach i obejmują między innymi: produkty, usługi, identyfikację wizualną, jakość obsługi, modyfikację komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy czy stworzenie konkretnej strategii rozwoju. Dobrze zaplanowany i wdrożony rebranding pozwala na umocnienie pozycji firmy w branży. 

Rebranding bardzo często ma wymiar symboliczny i następuje w kluczowych dla firmy momentach. Sięga się po niego przy okazji zmiany właściciela, niekorzystnej prasie, fuzji czy też istotnej rocznicy np. z okazji 10-lecia w branży. Zabieg ten może być też kluczowym elementem, pozwalającym na pozyskanie nowych klientów i rozwój przedsiębiorstwa. 


Co składa się na rebranding marki?

Choć działania związane z rebrandingiem nie muszą dotyczyć zmiany logo lub wręcz nazwy firmy, to wiele przedsiębiorstw decyduje się na zmiany w 100%. Zapewnia to efekt zainteresowania marką, a czasem nawet szokowania. Sam rebranding https://wojoweb.pl/oferta/identyfikacja-wizualna/rebranding/  składa się z kilku etapów: 

  • Opracowanie nowej strategii rozwoju marki. Wykorzystuje się w tym celu badania rynkowe i konsumenckie.
  • Zaprojektowanie nowej identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
  • Kompleksowe wprowadzenie zaplanowanych zmian we wszystkich kanałach komunikacji z klientami.
  • Zakomunikowanie rebrandingu wewnątrz firmy.
  • Przedstawienie nowej odsłony marki światu.

Bardzo istotny jest fakt, że rebranding marki nie jest tematem, który zostanie przeprowadzony w tydzień. Do pracochłonne działania, które muszą być odpowiednio przygotowane i przemyślane. Prace powinny być rozłożone przynajmniej na kilka miesięcy, a nad całością powinien czuwać cały, wyznaczony w tym celu zespół. Zakłada się, że przeprowadzenie rebrandingu zajmuje 6-18 miesięcy. 


Jak przeprowadzić rebranding?

Żeby zbudować pełną strategię od początku do końca będziesz potrzebować osób, które się znają na tym temacie i przeprowadziły już niejeden rebranding. Są firmy, które decydują się na powołanie takiego zespołu we własnych szeregach. Ma to swoje zalety. Pracownicy doskonale znają firmę, jej historię, mocne oraz słabe strony. Czasami jednak brakuje im doświadczenia i dystansu, który jest potrzeby do skutecznego rebrandingu. 

Z tego względu warto sięgnąć po firmę zewnętrzną, która oferuje tego typu usługi. Eksperci w rozmowie z Tobą będą wykładać przysłowiową „kawę na ławę”, bez obawy, że stracą pracę lub powiedzą coś nie tak. Ten brak zależności pozwala na stworzenie zdrowego środowiska pracy. Specjaliści z zewnątrz mają też dystans do Twojej działalności i z daleka widzą wszelkie niedociągnięcia, dzięki czemu będą w stanie zaproponować jeszcze lepsze rozwiązania na rebranding marki. 

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.